Nu de coronapandemie over zijn hoogtepunt heen is, kunnen we weer gebruikmaken van de horecagelegenheden. Helaas is het voor de horecagelegenheden niet eenvoudig om de stroom gasten naar behoren te bedienen omdat er heel weinig personeel te vinden is. Gelukkig bent u niet volledig afhankelijk van personeel om goede service te verlenen. U kunt namelijk ook gebruikmaken van een digitale menukaart voor de horeca. Dit maakt het niet alleen voor uw klant eenvoudiger om een bestelling door te geven, u hoeft geen mensen in te zetten om de bestellingen op te nemen. Een heuse win-winsituatie dus.
Hoe werkt de digitale menukaart voor de horeca?
Vroeger kreeg je een menukaart om te kijken wat je wilde bestellen in een restaurant, kiosk of café. Vervolgens kwam een bediende om de bestelling op te nemen. Deze liep daarna naar de keuken om alles door te geven. Dit is een zeer arbeidsintensieve manier van werken die bovendien veel mogelijkheid biedt tot het maken van fouten. Een digitale menukaart voor de horeca is daarom veel efficiënter. De gasten kunnen op een scherm zien wat u allemaal aanbiedt en vervolgens hun bestelling aanklikken omdat het scherm interactief is. De klant heeft nog niet betaald of de bestelling wordt al verwerkt in de keuken. Zonder dat er een medewerker aan te pas is gekomen, heeft de klant gekeken, besteld en betaald en is de order in de keuken aangekomen.
De bestelling sneller bij de klant
Voor kleinere horecazaken in doorgangsgebieden is een QSR bestelzuil ideaal. Niet alleen heb je geen extra personeel nodig, de klant kan ook veel sneller geholpen worden. Dat is op dergelijke plekken van groot belang want de klant is op doorreis en wil niet lang op diens bestelling hoeven wachten. U kunt kiezen om een extra scherm bij uw digitale menukaart voor de horeca te nemen zodat de klant ook precies kan zien wanneer diens bestelling gereed is. De bestelzuil kan met vele extra’s geleverd worden om de service nog meer te verbeteren.
De voordelen van snelheid
Als u met een digitale menukaart voor de horeca gaat werken waarop klanten meteen hun bestelling kunnen doorgeven, zult u zien dat u veel meer order op een dag zult verwerken. Dat komt omdat u minder tijd nodig heeft voor een bestelling. Dat zal de gasten ook opvallen en zij zullen na verloop van tijd weten dat wanneer zij even snel een kopje koffie willen kopen, zij bij u in een mum van tijd hun kopje in hun handen hebben. Bijna altijd kunnen zaken rekenen op een omzetstijging van tot wel dertig procent. Dit terwijl de personeelskosten juist naar beneden gaan want u heeft geen extra mensen nodig om meer order te kunnen verwerken. In tijden van grote personeelsschaarste in de horeca is de overstap naar een digitale menukaart voor de horeca een aanrader.
Wat heeft u nodig?
De bestelzuilen van Leqqr komen in diverse varianten. U kunt kiezen voor een standaardoptie die geschikt is voor kleinere zaken. De pro-optie is meer uitgebreid en de special-optie kan geheel naar uw wensen worden aangepast. Alle varianten komen met een vaste kostprijs per maand zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Mocht u het eerst een keer willen proberen om met de digitale menukaart voor de horeca te werken, dan kunt u dit dertig dagen gratis doen. Onze monteurs komen graag langs om alles te installeren. Informeer daarom eens bij onze mensen naar wat de meest interessante optie voor uw zaak is. Wij helpen u namelijk graag verder.