De coronapandemie heeft op meerdere manieren de horeca fors beïnvloed. Niet alleen mochten uitbaters lange tijd geen gasten ontvangen, toen de deuren eenmaal weer open mochten, was er een groot tekort aan personeel. Mensen die voorheen werkzaam waren in de horeca, hebben hun biezen gepakt en hebben elders werk gevonden. Dat maakt het voor horecaondernemers erg lastig om nu goed te kunnen draaien. Mocht u ook te maken hebben met deze problemen, weet dan dat het niet altijd nodig is om nieuw personeel aan te nemen. U kunt namelijk ook de nieuwste technieken inzetten om te zorgen dat u uw gasten optimaal kunt bedienen zonder dat uw personeelskosten zullen stijgen. Wij leggen u graag uit hoe u dit kunt doen.
Betere, snelle service zonder extra personeel
Personeel in de horeca is een groot deel van hun tijd bezig met het opnemen van bestellingen, het doorgeven van de bestelling aan de keuken en het afhandelen van de betaling. Dit is een arbeidsintensief proces en nu er een personeelstekort in de horeca is, kunnen geavanceerde systemen een oplossing bieden. U kunt overstappen op een bestelzuil van Leqqr. Deze bestelzuilen zijn schermen die u in uw zaak kunt plaatsen. Uw gast kan op dit scherm de menukaart doornemen en aanklikken wat hij of zij graag zou willen bestellen. Is alles eenmaal geselecteerd dan kan er meteen elektronisch betaald worden. De bestelling wordt gelijk naar de keuken verzonden waar de order gelijk klaargemaakt kan worden.
Hogere omzet, lagere kosten
Een bestelzuil zorgt ervoor dat er geen personeel meer nodig is om de bestellingen te verwerken. Dat scheelt aanzienlijk veel kosten. Dat is echter niet de enige reden waarom u het personeelstekort in de horeca zou moeten oplossen met een QSR bestelzuil. U kunt met een dergelijke bestelzuil namelijk ook veel meer orders verwerken in een kortere tijd. Dat betekent dat u dus niet alleen veel personeelskosten bespaart, maar dat u ook meer omzet zult gaan genereren wanneer u op dit systeem overstapt. Uit ervaring blijkt dat de omzet tot wel 30 procent kan stijgen.
Welk systeem is het beste voor u?
Bij Leqqr kunt u diverse bestelzuilen vinden. U kunt kiezen voor een grote zuil die u bij de ingang van uw horecazaak zet. Wanneer u een kleinere zaak heeft, zou een klein scherm dat u op uw balie kunt zetten een goede optie zijn. Ieder systeem komt met de juiste software zodat u uw producten eenvoudig kunt invoeren. U kunt kiezen voor een bonnetjesprinter zodat de gast een betalingsbewijs kan tonen. Een populaire optie is ook het bestelscherm. Op dit scherm kunnen gasten zien wat de status van hun order is. Eveneens kunt u een scherm in uw keuken plaatsen waarop de bestellingen in de juiste volgorde binnenkomen. Zo kunt u precies in de gaten houden wat eerst en laatst moet gebeuren. De gast kan op het scherm zien wanneer diens consumptie gereed is.
De kosten zijn helder
Leqqr biedt diverse mogelijkheden aan, maar alle bestelzuilen hebben gemeen dat de kosten voor het gebruik ervan helder zijn. U betaalt maandelijks een vast bedrag voor het gebruik van de zuil. In deze kosten zitten ook de onderhoudskosten inbegrepen; mocht er eens iets aan de hand zijn met de zuil, dan wordt dit gelijk opgelost. Mocht u willen weten welk systeem voor u het handigst is, neem dan een keer contact op. Wij gaan graag met u in gesprek om te kijken wat het meest rendabel voor u is. U zult zien dat uw personeelstekort in de horeca met onze bestelzuil eenvoudig kan worden verlicht of zelf opgelost.